ForumGrzewcze.pl - Ogrzewanie bez tajemnic : Przebudowa/wymiana Części Instalacji. Prośba O Rady - ForumGrzewcze.pl - Ogrzewanie bez tajemnic

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Przebudowa/wymiana Części Instalacji. Prośba O Rady

#1 Użytkownik jest niedostępny   czesany 

  • Nowicjusz
  • Pip
  • Grupa: Forumowicz
  • Postów: 1
  • Dołączył: 05-lutego 18

Napisany 05 lutego 2018 - 05:43

Dzień dobry.
Jestem nowy na forum więc proszę o zrozumienie.
Nie jestem hydraulikiem tylko elektrykiem i jestem na etapie remontu części domu a co z tym idzie częścciowej wymiany instalacji C.O.
Do tej pory wszystko pracuje na rurach stalowych o dużych średnicach zaczynających się od 2 cali i wszystko jest na dużych spadkach, łagodnych kątach itd. Generalnie grawitacja. Jest też pompka zamontowana.

Na załączonym obrazku narysowałem jak to wszystko jest połączone. Przepraszam za brak fachowości ale wiadomo o co chodzi.

Patrząc na rysunek to tak;
-chcę wymienić rury w lewej części instalacji
tj. pomieszczenia 1, 2, 5,6,10
oraz w kuchni grzejnik na aluminiowy.

Wszędzie są grzejniki takie blaszane, tłoczone które są podwójne

Oczywiście chcę to zrobić na duzo mniejszych srednicach ponieważ rury chcę schować w sciany i posadzki ze względu na estetykę.
Zdaję sobie sprawę, że grawitacja nie będzię działać ze względu na pozostałą część instalacji na dużych średnicach.
Patrząc na lewo od pieca
chciałbym zacząć od rur max fi 32 a nawet fi 28 a po drodze zakladać trójniki pochodzić pod grzejniki rurą 1/2

Wiem, że o głupoty pewnie pytam ale z kilku fachowców którrzy to widzieli to każdy ma inne zdanie i w zasadzie nikt nie chce się tego podjąć

Załączone pliki


0

#2 Użytkownik jest niedostępny   rocznik63 

  • Nowicjusz
  • Pip
  • Grupa: Forumowicz
  • Postów: 3
  • Dołączył: 02-marca 18

Napisany 02 marca 2018 - 02:31

Zobacz postczesany, o 05 lutego 2018 - 05:43 , powiedział:

Dzień dobry.